אחד השבועות הקשים אם לא ה…

כשיצאתי מבית חולים ביום שישי בצהריים לאחר שלוש הרצאות בקורס אחיות חדר ניתוח, חשתי כמי שיוצא מדהרה ארוכה ברכבת הרים מטלטלת. שבוע מטורף ומרתק.

יום ג׳ היה היום היחיד שלא חזרתי ב – 8 או 10 בלילה מניתוח. במקום זאת, ישבתי עד חצות להכין שתי מצגות שנפלו עלי באופן פתאומי לכנס קרדיולוגי בינלאומי אשר נערך בתל אביב.

מנתח לב שווייצרי שהוזמן, הודיע ביום ב׳ בערב למארגני הכנס שלא יוכל לבוא ולהרצות כמתוכנן ביום ד׳, מאחר ושב לפני שבוע מדרום קוריאה. כניסתו לישראל סורבה. קורונה…לחץ!!! 8 שעות ישיבה נטו להכנת ההרצאות! בפתח ההרצאות שהעברתי במקומו, הוספתי לדברי התודה והפתיחה המקובלים גם את ההודעה שאני מ"נפגעי" מגיפת הקורונה.

אולם, ללא ספק היום מאתגר והמטורף של השבוע היה יום שני.

שבוע קודם לכן נלקח יוסף לחדר הצנתורים, ובתמיכת מערכת האקמו בוצעו בליבו צריבות לצורך נטרול (אבלציה) של הפרעות קצב חדריות מסכנות חיים. יוסף עבר מספר התקפי לב בעברו, וכתוצאה מכך תיפקוד ליבו ירד בצורה משמעותית והתפתחו אצלו הפרעות קצב חדריות מסכנות חיים. האקמו מאפשר לקרדיולוג המומחה להפרעות קצב (אלקטרופיזיולוג) את פעולות המיפוי והצריבה בנחת. באותו הזמן – ליבו של החולה אינו פועל כסידרו, ואספקת הדם המחומצן לגוף נעשית על ידי מערכת האקמו. בסיום הפעולה נראה היה כי ליבו של יוסף פועל שוב כתיקנו, וניתן היה לנתק את מערכת האקמו .בימים הקרובים שוב החלו להופיע הפרעות קצב ועל כן הוחלט להתקדם להשתלת – LVAD – Left Ventrcicular Asist Device (מכשיר תומך לב), אך ממש בדרך לחדר ניתוח הופיעה הידרדרות פתאומית, ותוך כדי ״כמעט החייאה" הוא חובר שוב לאקמו.

לאחר התייצבות מה, שלושה ימים מאוחר יותר הועבר יוסף שוב לחדר ניתוח להשתלת LVAD כמתוכנן. משסיימתי את המלאכה והמשאבה הופעלה, היה רושם בתחילה שנוכל להתקדם ולצאת מחדר ניתוח. בתוך כשעתיים, בעוד החולה על שולחן הניתוחים, נראה היה כי גם חדר ימין כושל ואינו עומד בעומס למרות טיפול תרופתי מקסימלי. בשלב זה, החלטנו לחבר משאבה זמנית לחדר גם ימין. מערכת זו ניתנת לגמילה וניתוק מספר ימים או שבועות מאוחר יותר. בניגוד ל – LVAD, שהוא מערכת שאיבה מחדר שמאל המותקנת בתוך הגוף, מנוע השאיבה של המערכת הזמנית מצוי מחוץ לגוף, וצינור השאיבה מהעליה הימנית וצינור הדחיפה אל עורק הריאה עוברים דרך חתכים בדופן בית החזה. רוצה לומר – ניתן לסגור את בית החזה בסיום התקנת המערכת, אך לצורך הניתוק מהמערכת – יהיה צורך לפתוח שוב את בית החזה.

ניתוח שני באותו יום באותו אדם, עם הפרעת קרישה שמחייבת חיבור בנוסף לשתי המשאבות גם לדיאליזה (שמטרתה "לנקות" מהדם את החומרים מונעי הקרישה שעושים בהם שימוש בניתוחי לב), ויוסף דימם כהוגן…

בשבע בערב יצאנו איתו מחדר ניתוח, ואני המשכתי לניתוח מעקפים דחוף שהסתיים ב – 22:00.

יום קשה במשרד…

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

Записаться на прием можно по телефону

Так же Вы можете оставить свои данные в форме ниже: