מרפאת יעוץ והכוונה

מרפאת מומחה בניתוחי לב – ד"ר כסיף

כ-5,000 איש מדי שנה בישראל נזקקים לניתוחי לב, ומתוכם קרוב למחצית נדרשים לניתוחי מעקפים.
ניתוח מעקפים במערכת הפרטית משמעותו:

  1. בחירת מנתח אמיתית. המנתח שבחרת הוא המנתח שיבצע במו ידיו את הניתוח.
  2. המנתחים במערכת הפרטית הינם מהמנוסים ומיומנים מבין המנתחים בארץ.

המנותח בוודאי מעוניין שמנתח מנוסה ומיומן כמו ד"ר כסיף יבצע את ניתוח המעקפים הנדרש במו ידיו, ויהיה אחראי על הטיפול במנותח לפני ובעיקר אחרי הניתוח.

ההערכה המקובלת היא כי 10 עד 15 אחוז מתוך המנותחים יפתחו סיבוכים קלים במהלך השבועות שלאחר הניתוח, חלקם יחלפו תוך זמן מסוים, אך חלקם יכול להחמיר ואף להגיע למצבים מסכני חיים.
"ניתוח לב עבור רוב האנשים הוא אירוע מאד גדול ומשמעותי בחייהם, ואין להתפלא שרבים מפתחים חרדות לאחריו ", מגלה ד"ר יגאל כסיף, מנתח לב בכיר בבית החולים שיבא-תל השומר. "כל כאב חדש ולא מוכר, כל קוצר נשימה, כל עליית חום – עלולים להתפרש אצל מי שכבר עברו אירוע לב מז'ורי, כאירוע מאיים נוסף".
הבעיה הגדולה שניצבת בפני חולים אלה היא שכיום אין להם מענה.

"על פי רוב, אדם שעובר ניתוח לב מוזמן כחודש לאחר מכן לבדיקת מעקב אצל הרופא המנתח", מסביר ד"ר כסיף. "הרופא בודק את קצב החלמת פצע הניתוח ואת מצבו הכללי, ולעיתים מתייחס לתרופות שנרשמו לחולה. אם הכול תקין, כאן מסתיים למעשה ה"רומן" בין המנתח למטופל".

ד"ר כסיף מדגיש שזו היא הפרוצדורה המקובלת, ושזו הביקורת הנהוגה לאחר ניתוח בכל המוסדות הרפואיים הגדולים והטובים. "חולים אלו ממשיכים במעקב אצל רופאי המשפחה. הללו מתחלקים בעניין זה לשני סוגים: רופאים שאינם נלהבים לעסוק בכל מה שקשור למנותחי לב, מכיוון שהם חשים שהטיפול ומתן ההמלצות חורגים מתחומי הידע שלהם. מצד שני – רופאים רבים מספקים ייעוץ וסעד ראשוני ואף יותר, אך גם הם מודעים למגבלותיהם. מנגד, המטופלים נשארים עם אינספור שאלות ולעיתים עם רשימה שלמה של בעיות שכדי לקבל תשובות להן צריך מנתח לב. מנתח זה, טוב שיהיה בעל ניסיון, עם ידע רפואי רחב ונכונות להושיט יד תומכת"

לפני ניתוח

מרפאת הייעוץ בהנהלת ד"ר כסיף ממוקמת במרפאת "אנגיוסנטר" ברמת החי"ל (הברזל 24) בתל אביב. 

המרפאה מספקת בין היתר שירותי ייעוץ והכוונה לחולים שעומדים לפני ניתוח לב.
כשאדם שומע מהרופא שהוא זקוק לניתוח לב, האמירה לרוב היא חד משמעית: המטופל זקוק לניתוח!
אך ישנם לא מעט חולים שנאמר להם שייתכן ובעתיד הם יזדקקו לניתוח, או שההחלטה אינה חד משמעית ויש התלבטות. אנשים אלו נקלעים למצוקה ורצים לאינטרנט, פונים לחברים ומכרים שעוסקים בתחומים אחרים של רפואה שכלל אינם קשורים לתחום הלב, ושואלים שאלות מתוך ניסיון להקל על הלחץ והמבוכה.
צריך לזכור שהאינטרנט, למשל, הוא מאגר ידע עצום, אך ללא המומחיות של מי שיכול לסדר ולפרש את ערימת האינפורמציה הזו – קשה מאד לעכל ולהבין אותה.
על כן השרות העיקרי ביעוץ טרום ניתוחי הוא אודות חיוניות הניתוח, דחיפותו, דיון באלטרנטיבות וכד'.
שירות נוסף שמציעה המרפאה הוא חוות דעת רפואית שנייה. הפונים יכולים להיות בטוחים לגמרי שחוות הדעת הרפואית שאנו מספקים היא נקייה וללא אינטרסים. אנו נותנים חוות דעת מקצועית אודות הניתוח והמשך הטיפול: החלטה על בדיקות נחוצות נוספות, לעיתים המלצה על גישה ניתוחית, ואם יש צורך – מפנים להתייעצות עם רופאים מקצועיים נוספים (בעיות צפויות בהרדמה, איזון מצבי מחלה אחרים וכד').
ד"ר כסיף נחשב אוטוריטה בתחום ניתוחי המעקפים, ולאחר קרוב ל – 3,000 ניתוחים – נחשב בעל מוניטין בביצוע הניתוחים ובייעוץ אודות ביצועם.

מורה נבוכים

כדי לספק תשובות והכוונה הקים ד"ר כסיף מרפאה ייחודית בארץ המספקת ייעוץ לפני ואחרי ניתוחי לב.

ד"ר כסיף היה בין השנים 2004-2007 מנהל יחידת טיפול נמרץ לב בבית החולים שיבא והוא עובד כיום כרופא בכיר ואחראי על הטיפול הרפואי במחלקת ניתוחי לב. בנוסף להיותו עתיר נסיון כירורגי, בולט ד"ר כסיף ביכולות הטיפול הרפואי ובגישתו למטופלים הסובלים משלל בעיות רפואיות בנוסף לסיבוכים / בעיות שהופיעו לאחר הניתוח. 

הרעיון להקמת מרפאת הייעוץ עלה לאחר שד"ר כסיף נתקל בלא מעט מנותחי לב שהחלימו כהלכה לאחר הניתוח, אך עדיין נותרו עם מבוכה רבה ובעיות בלתי פתורות רבות. "אנשים רבים לא יודעים לפענח כאבים, וכל כאב חדש ולא מוכר מחריד אותם. לפעמים הכאב דומה לזה שהם חוו מלפני הניתוח, ומחשבות על כישלון הניתוח מחרידות אותם עוד יותר. בנוסף – הפרשה מפצעי הניתוח, קוצר נשימה וחום עלולים גם הם לגרום לחששות כבדים", הוא מסביר. "אם עברו שבועיים מביצוע הניתוח, סביר להניח שהמנותח יפנה לחדר המיון. הבעיה היא שאם עברו חודשיים מאז הניתוח, יש קושי למצוא מי שיטפל. המחלקות המנתחות בכל בתי החולים אינן מקיימות מרפאה שוטפת שזה תפקידה. המטופל עלול למצוא את עצמו ללא כתובת למתן תשובות, אולי יחשוש שהוא מגזים בתגובה שלו, יתבייש לפנות למיון ויישאר עם הסבל, החרדה וחוסר האונים".

"מדובר לרוב במצוקה אמתית הכרוכה עם החרדות הטבעיות שלאחר הניתוח ואני מעמיד את עצמי להיות מעין "מורה נבוכים". אין לי ספק שכאשר אדם מקבל את התשובות מרופא שמכיר היטב את הנושא וזה הוא תחום עיסוקו, מידת האמון והרגיעה של המטופל עולה במידה ניכרת". 

אחרי ניתוח

כאמור, אחרי ניתוח לב מתרבות השאלות: האם הפרשה מפצע הניתוח היא נורמאלית? מה גורם לבצקות ברגליים? עד מתי להשתמש בתרופות שנרשמו בבית החולים? איזה בדיקות יש לבצע? ועוד.
המרפאה בהנהלת ד"ר כסיף מספקת ייעוץ במגוון רחב של שאלות ובעיות מהתמודדות עם כאבים שלאחר הניתוח ועד אורח חיים. "אנחנו מספקים ייעוץ במגוון רחב של תחומים החל מכאב והחלמת פצעי הניתוח, דרך גמילה מעישון ופעילות גופנית ועד תרופות", מפרט ד"ר כסיף. "המטופל מתבקש להגיע עם כל המסמכים הרפואיים שהצטברו אצלו מאז הניתוח, ובחלק מהמקרים הוא יופנה להמשך בדיקות.
במשך הפגישה מבצעים הערכה מלאה בהקשר לכל ההיבטים הנוגעים לניתוח הלב, מתייחסים לכל המסמכים הרפואיים והבדיקות שהמטופל עבר מאז הניתוח ומעניקים למטופל את מירב הידע והניסיון שלנו בתחום ניתוחי הלב. המטרה שלנו היא גם לסייע להחלמה מלאה של המטופל וחזרתו לשגרה, אך לא פחות חשוב מכך, להרגיע את חששותיו".

5 התלבטויות לפני ניתוחי לב שונים. מומלץ להתייעץ!

  1. ניתוח מעקפים או פתיחה בצינתור?
  2. תיקון מסתם מול החלפה
  3. גישה של חתך מינימלי או חתך מלא? ניתוח עם או ללא מכונת לב ראה?
  4. דחיפות הניתוח: דחוף או שאפשר או אף כדאי להמתין?
  5. בחירה במסתם מכני או ביולוגי? מה ההבדל ואיך מחליטים?

5 דברים שצריך לדעת אחרי ניתוח לב

  1. התרופה החשובה ביותר לאחר ניתוח לב היא פעילות גופנית!
  2. איזון גורמי סיכון (הפסקת עישון, איזון סכרת, לחץ דם, שומנים בדם…) הוא קריטי בחשיבותו לשמירת תוצאת הניתוח
  3. טיפול אנטיביוטי לפני טיפול שיניים מומלץ בחולים לאחר החלפת מסתם בלבד
  4. "אסור לנהוג 6 שבועות" ו"אסור לטוס 6 חדשים" הם איסורים של חברות הביטוח. העוברים על ההנחיות אינם מבוטחים!
  5. אל תזניח ואל תיבהל! כדאי להתייעץ אם יש כאב, חום, קוצר נשימה… גם אם ברוב המיקרים מדובר בבעיות קלות לפיתרון

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

Записаться на прием можно по телефону

Так же Вы можете оставить свои данные в форме ниже: